MY NEW LIFE



Perasan baru semalam aku meninggalkan kawan-kawanku di MKM. Seriously!! Diri ini masih terawang-awangan. Keputusan yang dibuat tanpa kerelaan hati semoga akan membuahkan hasil yang lumayan.
Ok. Full stoppp... Meraban ape ni meera oii, macam la ade orang nak dengar sangat sejarah idup ko tu. Well, sebenarnya cenggini.. Nak dijadikan cerita sekarang aku dah beralih arah. Nope!! Bukan kisah cintan cintun okeii, dengar dulu.. Aku beralih dari bidang pengurusan kepada bidang jururawat. Pelik kan? Tetibe tukar bidang.

Pada 16 jun 2013, I got offer letter from KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). Mase tu terkesima..teruja..terlompat2 cam beruk mat yeh pon hadoo.. pendek kata macam2 terr ade time tu..hehe. Btw aku dah plan nak sorok surat tu dari mama.. Why?? Aku taknak mama paksa aku pergi sana dan hentikan pengajian aku yang dah masuk semester 3 tuu.. Tak ke rugi bunyi nyee.. Tapi dalam seminggu tu aku rasa tak sedap hati. (Yelaa.. feel org buat salah memang selalu camtu..hekhek). Lastly, aku cakap kat mama dan tunjuk offer letter tu kat die. My mom so excited!! Senyum sampai ke telinga mase tu.. mama cakap tak sia-sia dia berdoa siang malam kat anak-anak dia. Dalam hati dah bercampur baur (sukew tgk mama hepi tp tak sukew tgglkn mmbe2 kt sne...huwaaaa!!)

At the end 1 Julai 2013, aku pergi daftar masuk dengan abah, mama & my bro di KKMEL (Kolej Kejururawatan Melaka). Waktu tu honestly, seluruh fizikal dan mental aku tak get ready pon. Yang ada jasad aku roh aku dah melayang ntah kemana.. Tiba la waktu mama, abah & my bro nak balik..sobs..sob..sob.. (sambil pasang lagu sedey..). Boleh pulak aku nak join sama balik Kelantan. Mama bising2 cakap semua dah settle boleh pulak aku buat perangai camni. Sobs..sob..sob.. T_T T_T(mampu nanges dlm aty jeww.. konon la nk tunjuk diri tu tabah..huhu).

Mata dh kemengantokan nie....bubye3

Xoxo#----------#LOL


Comments

Popular Posts